onsdag 3 juni 2015

KAMARASH VANDRAR ÖVER REGNBÅGEN

Tyvärr fick jag bara behålla min underbara vän i 2½ år. Förutom att han fick arthros drabbades han också av njurinsufficiens. Han började kissa otroliga mängder - jag mockade ut tre skottkärror om dagen, så att något inte stod rätt till förstod jag med en gång. Vi tog urinprover och försökte hitta felet, men lyckades inte med det. Till slut åkte jag in till Strömsholm med honom. Redan på vägen dit tänkte jag att han kanske inte får följa med mig hem igen. Och så blev det.  Med sorg i hjärtat fick jag åka hem med en tom transport.
Älskade underbara häst, så jag saknar dig! Han var så snäll, så tillgiven, så vänlig, så lätt, så graciös, så känslig, så ambitiös, ville alltid vara till lags. Han blev bara 13 år gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar